вторник, 15 септември 2009 г.

Coban „Трошача“ Lookchaomaesaitong


Биография
Coban е роден ,като Banlu Anwiest в Burriam , Тайланд близо до границата с Камбоджа в седем-членно семейство земеделци.Веднъж докато бил на панаир в местния замък, тои забелязал че бойците печелели, както изглеждало, лесни пари чрез техните представления. Виждайки това като възможност да помогне на семейството си той решил да стане най-добрият боец в Тайланд и мечтаел да да се бие във Lumpinee stadium някой ден.На 11 години той започва да тренира Muay Thai. Без пари и средства той прави собствено оборудване натъпквайки оризови черупки и дървени стърготини в конопени торби за ориз.Имитирайки движенията на местните бойци той тренира всеки ден след училище и земеделската ежедневна работа.Същата година той провежда първия си бой в местния замък, който завършва наравно. Малкото пари които печели отиват за неговото семейство и за образование. По този начин се ражда неговата кариера.По това време Банлу придобива неговото бойно име Кобан което означава тайландски каубой .Неговият учител му казва веднъж , че прилича на коубой (Charles Bronson) яздейки бик и оттогава му лепва това име. По късно в неговата кариера той e преименуван на „Трошача", от неговите фенове и приятели.

Кариера
Един ден през 1978 докато тренира в увеселителния център го забелязва спортния лекар Sam Rhung Jong Gon. Той е впечатлен от решимоста на Coban и става негов официален спонсор и наставник. Когато Coban е бил на 13 години, Доктор Gon го праща в Muay Thai трнировъчен лагер с името Lookchamaesaitong където той тренира през следващите 9 години. На 15 години той е имал повече от 35 мача, а на 19, Coban печели първата си световна титла на Lumpinee stadium.През 1990 "Тренировъчния лагер Lookchamaesaitong" е затворен. В чест на тренировъчния лагер, Coban приема Lookchamaesaitong като негово "бойно последно име".Coban има повече от 270 мача през неговата 23-годишна кариера. Неговият последне мач е срещу някогашния студент Danny Steele за Warrior’s Cup в California през Септември 2000. Coban печели, макар че той не е участвал в мачове за 3 години.Неговите най твърди мачове през неговата кариера са срещу Ramon Dekkers. Той се бие с него четири пъти, два пъти печели и два пъти губи. Мачовете Coban срещу Dekkers са оценявани като най добрите по всички стандарти, от Muay Thai феновете по целия свят

Статистика на мачовете
Всичко мачове:~ 270
Победи: ~ 250
Победи с КО :~ 90
Загуби:~ 20

Интервю с Coban
Mike Miles: На каква възраст беше когато започна да тренираш Muay Thai?
Coban: Бях на 11 години. В момента съм на 29.
Mike Miles: Защо започна да тренираш Muay Thai?
Coban: Най голямата причина беше ,че аз наистина обичах спорта. Обичах да се бия (на ринга).Другият фактор беше , че моето семейство е много бедно. Исках, и по-важното - имах нужда, да изкарвам пари като се бия.
Mike Miles: От коя част (провинция) на Тайланд си?
Coban: Аз съм от северната част на Thailand (Esarn).
Mike Miles: Опитвам се да ти изградя някакъв облик от който читателите да те опознаят по добре. Спортувал ли си друг спорт освен Muay Thai?
Coban: Аз обичах да играя малко takraw (2 отбора състоящи се от по 3 члена всеки играят игра която прилича на волейбол със крака през мрежа) и футбол .
Mike Miles: На каква възраст беше когато участва в първата ти среща?
Coban: Това беше когато бях на 11 , същата година когато започнах да тренирам.
Mike Miles: Какъв беше резултата от срещата?
Coban: (Смее се) Беше равна!
Mike Miles: Каква е твоята статистика от мачове за сега?
Coban: Не мога да си спомня точно сега. Както и да е, мога да кажа , че имам повече победи отколкото загуби.
Mike Miles: Някои от товоите титли и постижения ?
Coban: Аз съм два пъти пампион в полутежка каегория на Lumphini Stadium. Беше преди четири години.
Mike Miles: В кои от твоите мачове си показал най-доброто от себе си на ринга?
Coban: Срещу тайландски или чуждестранни бойци ?
Mike Miles: Без значение. С кой мач мислиш , че ще те запомни публиката?
Coban: Мисля , че когато се бих за шампионския колан. Неговото име бе Nongmul Chomhuthong.
Mike Miles: Кой е бил на твърдия опонент който си имал на ринга? Без значение дали е бил тайландец или чуждестранен боец.
Coban: Sakmongkol Sitchuchote.
Mike Miles: Какво го прави по твърд от всички останали ?
Coban: Той бе твърде висок за мен . Второ той беше по здрав от мен. Трето той бе много добър комплексен боец и той комбинираше своя арсенал от техники много добре.
Mike Miles: Ти се би с Рамон Декер четири пъти. И двамата печелилте с нокаути като цяло както и по точки .Мислиш ли , че ще се биеш някога пак с него?
Coban: Не мисля. Както и да е , това зависи от организаторите и колко ще презенят да заплатят също. Както и да е , нито аз или Рамон искаме да се бием пак. Нашите срещи са много болезнени (Смее се).
Mike Miles: Какво мислиш за Рамон Декер?
Coban: Ние сме приятели сега. Mike Miles: Кой от няколкото чуждестранни бойци мислиш , че е добър в Muay Thai в твоята категория?Coban: Danny Bille.
Mike Miles: Той явно ще бъде най добрият Европейски Muay Thai боец.Какъв беше резултата с него.
Coban: Спечелих по точки . В четвъртия рунд го ударих силно и той се изправи на 8 при отброяването. В петия рунд ми свърши газта (Смее се)! Наистина вярвам , че в момента най добрия чуждестранен Muay Thai боец е Danny Bille. Той имаше преди всичко добра техника.
Mike Miles: Сравнявайки го с Ramon Dekker , понеже си се бил и с двамата. Дали Danny Bille ще победи Ramon Dekker?
Coban: Да !Мисля , че е по добър в Муай Тай в всяко отношение сравнено с Ramon.
Mike Miles: Мислиш ли , че има добри бойци в Северна Америка ?
Coban: Мислех, че си добър, докато беше в лагера Мангасурин. Но не съм виждал много други бойци от Северна Америка, така че не мога да отговоря истински на въпроса. Смятам, че Северна Америка има малко забележителни бойци, защото Муай Тай е нов спорт там.
Mike Miles: Аз съм наистина впечатлен че нокаутира Hector Pena. Гледах среащата на касета и видях , че той бе твърде непочтен спрямо теб. Много хора бяха доволни , че го накаутира. Какво мислиш за Hector като боец?
Coban: Наистина не мога да кажа (Смее се). Срещата приключи много бързо. Аз го нокаутирах във вторият рунд..
Mike Miles: Дочух информация от Rueben Urquidez , че той те е търсил да се биеш с Hector Pena отново този месец. Дали това ще се случи?
Coban: Всичко може да се случи. Ако има пари , аз ще се бия.
Mike Miles: В коя страна мислиш са най-добрите Muay Thai бойци след Тайланд?
Coban: В момента мисла между Франция и Холандия. Франция наистина се усъвършенства. Япония беше първата страна която копира , но вече не са иситинска Muay Thai сила.
Mike Miles: Кой е най-добрия боец от Holland по твоя преценка ?
Coban: Мисля , че това е Rob Kaman или Ramon Dekker.
Mike Miles: А от Франция?
Coban: Danny Bille, Stephane (Nikiema) и Dida (Diafat). Аз се бих Dida два пъти и спечелих двете срещи, един път с нокаут и един път по точки. Победих също Joe Prestia по точки.
Mike Miles: Други страни които мислиш , че са добри?
Coban: Не точно?Добре , Англия има Ronnie Green Mike Miles: Бил ли си се някога с Ronnie Green?
Coban: Да. Отново аз спечелих битката.
Mike Miles: Какво мислиш за Muay Thai в USA?
Coban: Не е чист Muay Thai , защото там не се исползват лакти. Знам някои правила които позволяват използването на колена но не позволяват клинч. Това е повече 'Осакатен' стил Muay Thai. Колената и клинчовете са важни!
Mike Miles: Какво мислиш за бой без използване на лакти? Това отегчава ли те? Coban: Не, когато се бия в Muay Thai , рядко използвам лакти. Аз съм здрав боксъор и обичам да боксирам моите опоненти в главата (Смее се). Мисля че мога да се бия по КикБокс правила понеже не чуствам нужда да използвам колена и лакти.
Mike Miles: Когато беше в лагера муангсурин, ти тренираше упорито въпреки че беше със счупен крак! дори тичаше. от енда страна си помислих че си луд от друга моето уважение за твоята отдаденост и за неимоверно увеличения праг на болка(, която си търпял)
Coban: Така, исках да се бия защото ми предстоеше среща със чужденец и парите бяха добри. Парите са важни. Разбира се спечелих боя.
Mike Miles: Да, това беше невероятно. Колко дълго тренира в лагера муангсурин?
Coban: Аз трениарх в лагера около 3 години. Преди това, тренирах в подобен лагер като Wongjan-noi. Бях на 18 години по това време , първо дойдох в Банкок да се бия и да тренирам.
Mike Miles: Твоето име е доста прочуто Orient, Европа и Австралия. Пречи ли ти това , че не си прочут в USA?
Coban: Това е защото не сам дошъл тук за да се бия . Не съм имал възможност да прочуя името си там. Аз победих Hector Pena , но това беше много малък мач и не беше предаван по телевизията.
Mike Miles: Hector е 'господин никой' в Северна Америка освен за истинските КикБокс фенове. Извън темата, коя е твоята любима техника в боя?
Coban: Обичам юмруците. Харесвам и крушета и ъпъркъти.Известен съм в Тайланд с моите юмруци и лоу кикове.
Mike Miles: Чух два псевдинима за теб. Първият е "Трошача". Ramon Dekker ми спомена , че те нарича "Buffalo Head".
Coban: (Смее се) Buffalo head? Наистина? Предполагам , че трябва да се бием пак (Смее се).
Mike Miles: Кой ти е любимият боец, стар или ?
Coban: Gairoong Lookchaomaesithong. Той се би преди около 20 години.
Mike Miles: Много Muay Thai специалисти вярват че Muay Thai не е толкова добър колкото е бил преди, да речем през 1960's. Най добрите бойци бяха преди 30 години. Какво мислиш относно това?
Coban: Нещата са различни преди и сега. Проблема е в това , че комарът е доста по разпостранен отколкото преди. Вярвам , че това афектира решението на някои мачове от разстояние . Мисля , че новите бойци ще победят старите бойци. Мисля , че сме по добри бойци сега. Мисля , че сегашните бойци са по здрави особенно в клинча. Старите бойци бяха по добри в използването на комбинациите.
Mike Miles: Има ли някой в USA с който искаш да се биеш?
Coban: Когато отида в USA, ще направя хиляди от моите срещи. Не ми пука с кого се бия стига да взимам пари да го правя.
Mike Miles: Колко дълго се надяваш да се биеш?
Coban: Мисля да се бия още няколко години.
Mike Miles: Щастлив ли си с всичко което си постигнал в кариерата си на Muay Thai боец?
Coban: Основното нещо за мен бяха парите. Изкарвах добри пари. Имам и няколко колана които ще зпишат моето име в историята.
Mike Miles: Кога беше твоят последен бой и какъв беше резултата?
Coban: Аз се бих с Tony "Тигъра" Reed в Fresno през April тази година. Спечелих вторият рунд с нокаут.
Mike Miles: Утре ще се биеш с Guillaume Kerner. Той не е голямо име, дори това че в Европа е траниран от Muay Thai легендата Pudparnoi Worawoot. Как мислиш , че ще протече този бой? Ще го нокаутираш ли ?
Coban: Не съм тренирал много здраво за тази битка. Имам чувство , че правя грешка взимайки отношение за този бой. Обикновенно чуждениците са по лесни за побеждаване октолкото Тайландците..
Mike Miles: Кога беше последния път когато загуби? Преди колко време?
Coban: Загубих от Numphon Nongkeepahuyuth по точки преди година в Thailand.
Mike Miles:Имаш ли планирани други боеве преди да приемеш Kerner и може би Pena?
Coban:Имам насочен мач за Fresno, California през 5-ти Август. Говори се за реванш със боец от Европа който съм победил по точки и също така за среща с боец от вашите тази година.
Mike Miles: Кой е бил най важната фигура в твоят живот?
Coban:Моя баща.Дори сега къщата която строя е много близо до тази на баща ми в Esarn. На окло час път с кола. Той ми даде живот и аз го уважавам за упоритоста му през трудния живот.
Mike Miles: Има ли нещо друго което искаш да добавиш в това интервю?
Coban: Искам Canada и USA да научат повече за Muay Thai и да имат по-голям напредък. Искам хората да узнаят истинския Muay Thai.Когато спра да се състезавам, надвам се мога да стана учител и да дам на други деца моя опит и познания.

С любезното съдействие на Георги Иванов/givanov/!

сап4ето!!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар